Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Βέροιας (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) είναι ένα επαγγελματικό σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής το οποίο ιδρύθηκε το 2008 (ΦΕΚ τ. Β’ 2053/6-10-2008) ως Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Α’ Βαθμίδας και λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2015-2016. Το 2016 μετονομάστηκε σε Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις (ΦΕΚ τ. Β’ 3288/13-10-2016) και το 2013 μετατράπηκε σε ΕΝ.Ε.Ε.Γυ.-Λ. (ΦΕΚ τ. Β’ 21039/19-6-2017).
Το σχολείο λειτουργεί στη Βέροια και καλύπτει τις ανάγκες όλου του νομού Ημαθίας. Στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο εγγράφονται, κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕ.Σ.Υ.( Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης), μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι επωφελούνται από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα της συγκεκριμένης δομής, και μέσα από την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εκπαίδευση μπορούν να οδηγηθούν σε μεταλυκειακές δομές εκπαίδευσης και σε ανεξάρτητη ή εποπτευόμενη εργασία».
Ειδικότερα, το Γυμνάσιο λειτουργεί με τέσσερις τάξεις (Α’, Β’, Γ’, Δ’ Γυμνασίου) ενώ στο Λύκειο μας (Α’,Β’,Γ’,Δ’ Λυκείου) λειτουργούν οι ακόλουθοι Τομείς και Ειδικότητες:
- Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος:
- Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών
- Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου
- Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
- Τομέας Μηχανολογίας:
- Τεχνικός οχημάτων
- Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας:
- Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων.
- Τομέας Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας:
- Αισθητικής Τέχνης
Την σχολική χρονιά 2019-2020, το σχολείο μας είχε 76 μαθητές και 33 καθηγητές όλων των ειδικοτήτων (ΠΕ., Ε.Ε.Π.,Ε.Β.Π.). Στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Βέροιας έρχονται μαθητές από όλο τον Νομό Ημαθίας, καθότι και το μοναδικό σχολείο αυτού του τύπου, οι οποίοι και μετακινούνται με πολλαπλά μέσα (ταξί, λεωφορεία, αστικά) και ανήκουν σε διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, μαθητές Ρομά και μαθητές που διαμένουν σε εξειδικευμένες δομές, αλλά και μαθητές από μονογονεικές οικογένειες. Αυτή η κοινωνικοοικονομική διαφοροποίηση προσδίδει και το ανάλογο πλαίσιο παρέμβασης είτε στο γνωστικό και μαθησιακό μέρος είτε στο ψυχοσωματικό κομμάτι που κρίνεται στις περισσότερες των περιπτώσεων πρωτίστης σημασίας.