Το ταξίδι της συνύπαρξης

Το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Βέροιας σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Βέροιας πραγματοποίησε την πρώτη συνάντηση για το πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Συνύπαρξης». Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με έναν κύκλο πέντε συναντήσεων. Στόχος του προγράμματος είναι η Συνύπαρξη και η Αλληλεπίδραση των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης με μαθητές που φοιτούν σε σχολεία Ειδικής Αγωγής. Συντονίστρια του προγράμματος για το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Βέροιας είναι η κ. Ελένη Μανωλοπούλου Κοινωνική Λειτουργός καθώς επίσης συμμετείχαν η κ. Όλγα Παυλίδου, φιλόλογος ΕΑΕ, η κ. Νατάσα Γιούρου, ΕΒΠ, ο κ. Κώστας Βασίλογλου και η κ. Ελένη Τσιμίδου εικαστικός του σχολείου. Η υπεύθυνη του προγράμματος για το 2ο Γυμνάσιο είναι η κ. Γεωργία Θεοδωρίδου ενώ συμμετείχαν η κ. Λεμονιά Κόζα φιλόλογος και η κ. Αθανασία Αρβανιτίδου εικαστικός.

Στην πρώτη συνάντηση η κ. Ελένη Μανωλοπούλου  Κοινωνική Λειτουργός επισκέφθηκε το 2ο Γυμνάσιο Βέροιας με σκοπό να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την ομάδα των μαθητών του 2ου Γυμνασίου πάνω σε θέματα αναπηρίας. Η δράση πραγματοποιήθηκε με την προβολή ταινίας μικρού μήκους για την αναπηρία, με βιωματικό παιχνίδι για την αναπηρία και με συζήτηση. Σκέψεις, συναισθήματα, απόψεις κυριάρχησαν  στο πλαίσιο της ομάδας!!!

 

Στη δεύτερη συνάντηση τη σκυτάλη πήραν οι ομάδες των μαθητών που συμμετέχουν στη δράση!!! Οι μαθητές του ΕΝΕΕΓΥ-Λ μαζί με τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στη δράση επισκέφτηκαν το 2ο Γυμνάσιο για να γνωρίσουν την ομάδα των μαθητών που μας περίμεναν εκεί με την υπεύθυνη της δράσης για το 2ο Γυμνάσιο κ. Γεωργία Θεοδωρίδου Φιλόλογο ΕΑΕ. Οι μαθητές μέσα από βιωματικά παιχνίδια γνωρίστηκαν, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν και αλληλεπιδράσανε δημιουργώντας ένα υπέροχο κλίμα Συνύπαρξης!!! Τόσο οι δημιουργίες των μαθητών όσο και το κλίμα που δημιούργησαν πρόσφεραν σε όλους υπέροχα συναισθήματα αλλά και προσμονή για την επόμενη συνάντησή μας!!!

Στην τρίτη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε και πάλι στο 2ο Γυμνάσιο Βέροιας τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να δημιουργήσουν!!! Οι μαθητές και των δυο σχολείων εργάστηκαν πάνω σε ένα project το οποίο σχεδίασε η εικαστικός του σχολείου μας κ. Ελένη Τσιμίδου και βοήθησε στην υλοποίησή του η εικαστικός του 2ου Γυμνασίου κ. Αθανασία Αρβανιτίδου μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το θέμα βασίστηκε στο παραμύθι του Φεγγαροσκεπαστή του Eric Puybaret. Αρχικά συζητήσαμε την ιστορία του παραμυθιού και τα μηνύματα που στέλνει το παραμύθι σε μικρούς και μεγάλους. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες και συνεργάστηκαν ζωγραφίζοντας πάνω σε μουσαμά με πινέλα τη δική τους εκδοχή του παραμυθιού. Με πολλή φαντασία, δημιουργικότητα, συνεργασία, αλληλοϋποστήριξη, αλληλοβοήθεια, γέλια και διασκέδαση αποτύπωσαν στους καμβάδες τη σημασία και τη σπουδαιότητα της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας για να πετύχουμε τον στόχο μας. 

Στην τέταρτη συνάντηση και τελευταία φορά που οι μαθητές του ΕΝΕΕΓΥ-Λ Βέροιας επισκέφθηκαν το 2ο Γυμνάσιο ολοκλήρωσαν τα έργα τους με βάση το παραμύθι του Φεγγαροσκεπαστή. Στη συνέχεια όλοι μαζί αποφασίσαμε για το σημείο που θα τοποθετηθεί το έργο. Με τη βοήθεια μαθητών και εκπαιδευτικών κρεμάστηκαν οι καμβάδες σε τοίχο του σχολείου δημιουργώντας ένα υπέροχο αποτέλεσμα!!! Το έργο αυτό θα θυμίζει τη συνεργασία των μαθητών των δυο σχολείων αλλά και θα εμπνέει με την ιστορία του παραμυθιού τους μαθητές. Έπειτα πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Τέλος οι μαθητές αποχαιρετίστηκαν και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την τελευταία συνάντηση η οποία όμως θα πραγματοποιούνταν στο ΕΝΕΕΓυ-Λ Βέροιας.

 

Η πέμπτη και τελευταία συνάντηση των δυο ομάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο του ΕΝΕΕΓΥ-Λ Βέροιας. Αφού ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη φορά στο δικό μας σχολείο, οι μαθητές του ΕΝΕΕΓΥ-Λ περίμεναν με ανυπομονησία, χαρά και ενθουσιασμό την άφιξη των μαθητών του 2ου Γυμνασίου και νέους τους φίλους πια!!! Η μέρα ξεκίνησε με την ξενάγηση των επισκεπτών μας στους χώρους του σχολείου αλλά και με μικρή ενημέρωση για τα όσα κάνουμε στο σχολείο μας!

Έπειτα οι μαθητές μετά την ξενάγηση φιλοξενήθηκαν στην αίθουσα μουσικής του σχολείου μας. Η συγκέντρωση επεφύλασσε αρχικά για τους μαθητές συγκίνηση αλλά και επιθυμία και προσμονή για νέες συνεργασίες και συναντήσεις. Αρχικά παρακολούθησαν ένα βίντεο, το οποίο επιμελήθηκε η κ. Ελένη Ψαρά, με φωτογραφίες από όλες τις δράσεις και τις συναντήσεις των δυο ομάδων.

Επιπλέον, για ακόμη μια φορά οι μαθητές με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού και πάλι αυτή τη φορά Πασχαλινές λαμπάδες για καλό σκοπό!!! Οι λαμπάδες θα δοθούν στον Σύλλογο Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό-ΚΔΑΠ ΑμεΑ ΜΑμΑ στη Βέροια με σκοπό την ενίσχυση του συλλόγου. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν και διασκέδασαν με την κατασκευή των πασχαλινών λαμπάδων.

Αφού ολοκληρώθηκε η κατασκευή των λαμπάδων ακολούθησε βιωματικό παιχνίδι. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους από τη Συνύπαρξη των δυο ομάδων. Μέσα από το βιωματικό παιχνίδι με ερωτήσεις τις οποίες επέλεγαν από ένα κουτί τους δόθηκε η δυνατότητα να «αξιολογήσουν» έμμεσα τη δράση στην οποία συμμετείχαν αλλά και να υπάρξει ανατροφοδότηση μεταξύ των εμπλεκομένων. Οι μαθητές εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και τις απόψεις τους με υπέροχο τρόπο δημιουργώντας ένα κλίμα ζεστασιάς, αγάπης, χαράς και αισιοδοξίας!!!

Έπειτα οι μαθητές του ΕΝΕΕΓυ-Λ κέρασαν σε όλους γλυκά, αντάλλαξαν ευχές  και εξέφρασαν την επιθυμία τους για νέες συνεργασίες αλλά και τα συναισθήματά τους για αυτή τη συνεργασία.

Ωστόσο το υπέροχο αυτό «Ταξίδι της Συνύπαρξης» έκλεισε με τον πιο όμορφο, γιορτινό και μουσικό τρόπο. Ένας μαθητής του 2ου Γυμνασίου έφερε μαζί του το μπουζούκι του και έπαιξε μουσική και τραγούδια τα οποία τραγούδησαν και χόρεψαν όλοι μαζί δημιουργώντας ένα υπέροχο και διασκεδαστικό κλίμα!!! Τέλος αποχαιρετήσαμε τους νέους μας φίλους με ανάμεικτα συναισθήματα συγκίνησης και χαράς γι αυτή την τόσο όμορφη, δημιουργική και πολύτιμη «Συνύπαρξη»!!!

«Το ταξίδι της Συνύπαρξης!!!» συνεχίζεται…

Προβολή βίντεο με τις δράσεις του προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές